Fyra destinationer och ett släktskap

Lotus Hotel Group

I det familjeägda företaget Lotus Hotel Group ingår Hôtel Eggers, Varbergs Stadshotell & Asia Spa, Arken Hotel & Art Garden Spa och Billingehus. Destinationer som erbjuder sköna hotellövernattningar och avkopplande spaweekends, där gästen möts av aktiviteter, rekreation, mat och dryck, evenemang och hög service. Hit är alla välkomna så länge ditt namn inte stavas V-A-R-D-A-G. För vad gästerna än längtar efter ska ett besök alltid innebära en paus från vardagen.

Varumärke – Grafisk identitet – Koncept – Socialt

Ingen av deras hotell- och spaanläggningar är den andra lik, och därför är det viktigt att kommunikativt markera släktskapet på ett subtilt men tydligt sätt. På samma sätt som gästerna möts av samma värderingar och familjära service, oavsett vilken destination de besöker, eller att fysiska produkter som tvål, bäddlinnen och engångsartiklar känns igen.

Därför togs nya kommunikationsplattformar och grafiska profiler fram för att förtydliga och lyfta varje destination som en del av Lotus Hotel Group, och som ett unikt resmål på egna meriter. Hela vägen med en stor portion inspiration hämtad från respektive anläggnings historia, vision och miljö – ute såväl som inne.

Dessutom lanserade vi ett eget magasin – Lotus News – där läsaren får ta del av inspirerande reportage, tips och annat kul som sker på och runt deras olika destinationer.

Varbergs Stadshotell & Asia Spa

Varbergs Stadshotell & Asia Spa är placerat vid torget i Varberg. En omtyckt destination där klassisk sekelskiftesatmosfär möter österländska influenser, vilket fångas upp i den visuella identiteten.

Arken Hotel & Art Garden Spa

15 minuter från centrala Göteborg ligger Arken Hotel & Art Garden Spa. Ett uppskattat konferens- och spahotell där hav, natur och konst står i fokus. Tre nyckelord som även ligger till grund för valet av typsnitt, färger och form.

Hôtel Eggers

Sedan 1859 har hotellet vid Drottningtorget varit en mötesplats för kungligheter, handelsresande, författare, filmstjärnor, handelsresande och lokalbor. Inför nyöppningen av det vackra, tidlösa hotellet lät vi den rika och genuina historien ligga till grund för en ny varumärkesplattform, en visuell identitet och ett socialt koncept som låter berättelsen fortsätta i modern tid.